Elite Media – agentie de publicitate in Constanta

Full service advertising agency

Blog

Statui vii pentru intampinare

Un mod inedit de a-ti intampina invitatii! Adauga originalitate si personalitate evenimentului cu Statuile Vii.

Diverse personaje din filme, istorie sau desene animate care stau nemiscate cateva ore sau se pot misca asemeni mimilor, completand aspectul locatiei dumneavoastra chiar daca evenimentul are loc in aer liber.

 

Publicitatea outdoor este eficienta

Principalii furnizori de outdoor au colaborat pentru realizarea primului studiu dedicat acestui mediu. Studiul releva ca 84% dintre respondenti au o atitudine pozitiva fata de publicitatea stradala, considerand ca panourile publicitare sunt utile si au rolul de a tine la curent.

O cercetare similara ca demers cu o ampla campanie (POW) a fost derulata in Australia.

Studiul a fost realizat de catre compania de cercetari D&D Research, la initiativa Euromedia si Beta Cons (membre Epamedia), News Outdoor Romania, Clear Channel, Universal Solution, New Age si Way Media.

La baza acestui studiu a stat o campanie publicitara derulata exclusiv pe mediul outdoor, in perioada 25 ianuarie 28 martie, in Bucuresti si in principalele cinci orase din tara: Brasov, Sibiu, Timisoara, Iasi, Constanta.

Creatia si media plan-ul campaniei POC au fost realizate cu sprijinul Starcom MediaVest Group. Pentru realizarea acestei campanii s-a luat in considerare faptul ca pentru a expune in mediul outdoor, este recomandat ca vizualul sa fie unul aparte: culori vii si de impact, iar mesajul cat mai simplu si la obiect.

Campania outdoor a fost realizata cu sprijinul Affichage, A&M, Big Print, Coza Advertising, Flash Group, Impression, Plasty Prod, Randder si Ultra Vision.

Structura de cercetare a avut in vedere doua module distincte: specialisti media si consumatori obisnuiti. Cercetarea cantitativa demonstreaza impactul pe care il are publicitatea stradala asupra consumatorilor, prin masurarea unor elemente atitudinal-comportamentale cu privire la publicitatea outdoor in general, ca si prin masurarea elementelor centrale de performanta pentru campania POC (notorietate, apreciere / respingere, intelegere, eficienta etc.).

    Am pornit in acest demers stiind ca publicitatea outdoor convinge. Cunoscand experienta altor companii internationale care au realizat astfel de studii, am avut incredere ca rezultatele campaniei noastre vor fi cele asteptate. Ne bucuram ca intr-o lume inundata de mesaje comerciale, consumatorii percep pozitiv rolul panourilor outdoor, considerandu-le utile si informative, a declarat Monica Magureanu, director general al Epamedia in Romania prin Beta Cons si Euromedia.

    Prin acest studiu ne-am dorit sa confirmam beneficiile outdoorului pentru clientii nostri si sa identificam un benchmark. Rezultatele excelente pe care le-a obtinut aceasta campanie (63.7% recunoastere promptata pentru POC sau faptul ca 6% si-au amintit de POC ca prima optiune dupa doar 4 saptamani), atat datorita bunei acoperiri cat si datorita vizualului de impact (45.7% au retinut imaginea si mesajul), sunt dovada clara a faptului ca outdoorul ramane un canal media cu care se poate transmite in masa, fiind foarte aproape de consumator din toate punctele de vedere. Am reusit, in premiera, sa izolam impactul outdoorului si totodata sa evidentiem cat de mult conteaza el intr-un mix de media. Este un prim pas in industria noastra si vom continua in aceasta directie cu proiecte viitoare., completeaza Raluca Grigorescu, CEO News Outdoor Romania.

    Pe langa rezultatele evidente de impact al publicitatii outdoor obtinute, acest studiu a demonstrat ca un mesaj curat, coerent, interesant si creativ prinde pe outdoor. Astfel, consumatorii obisnuiti considera reclama POC a fi mai ales de impact, interesanta si creativa si sunt impactati de aceasta nu numai in plan perceptual, ci si comportamental (am cautat mai multe informatii). Aceasta concluzie este cu atat mai puternica ca si continut cu cat mesajul POC a fost promovat exclusiv pe outdoor., explica Elvira Munteanu, director general Universal Solution

    Outdoor-ul este un canal de comuncare in masa, care ofera oportunitatea expunerii pe suprafete mari a mesajelor cheie si posibilitatea implementarii de proiecte speciale care sa asigure un si mai mare interes din partea publicului tinta. Mai mult, daca tinem cont de aspectele vietii moderne si de faptul ca oamenii petrec din ce in ce mai putin timp acasa si mai mult timp in trafic, ne dam seama cat de eficient este sa comunici intr-un asemenea mediu. Comunicarea devine cu atat mai eficienta cu cat companiile resusesc sa tina cont de specificul acestui mediu si sa maximizeze efectul vizual al campaniilor expuse., afirma Antoanela Vasilescu, Director General WAY MEDIA.

84% din participantii la studiu au o atitudine pozitiva vis a vis de publicitatea stradala in general, aceasta atitudine fiind definita prin doua dimensiuni cheie:

panourile sunt un lucru bun, util, de folos in anumite situatii concrete de viata;

panourile au si rolul de a tine la curent de a informa pe consumatori despre ce mai e nou pe piata;

Mai mult, analizele comparative ale atitudinilor si opiniilor consumatorilor obisnuiti arata foarte putine diferente semnificative intre categoriile demografice.

Aceasta inseamna ca publicitatea outdoor este in acest moment un mediu cu eficienta globala asupra tuturor categoriilor de indivizi

63.7% din participantii la studiu recunosc brandul POC

Campania POC a avut un impact puternic ajungnd in 5 saptamni de la 0 inspre un nivel al notorietatii (asistate) comparabile cu ale unor marci de prestigiu de pe piata.

Consumatorii obisnuiti au placut reclama POC si au fost impactati de aceasta nu numai in plan perceptual, ci si comportamental;

71% din cei care isi amintesc panoul au afirmat ca le plac afisele POC (mult si foarte mult);

84% dintre specialistii care au remarcat POC considera ca reclama atrage mult atenti.

SURSA: strategic.ro

 

Reclama prin intermediul banner-ului

Bannerele Outdoor sau bannerele de exterior, in functie de tipul materialului, au o varietate de intrebuintari cum ar fi:

- semnalizarea cu caracter permanent a locatiei afacerii dumneavoastra;
- informarea potentialilor clienti despre oferte noi sau servicii noi oferite;
- campanii de marketing pentru cresterea notorietatii unei firme sau a unui eveniment;
- campanii politice pentru promovarea candidatilor

Bannerele pot fi realizate din mai multe materiale in functie de destinatia aleasa:
- banner frontlit pentru imprimarea pe o fata a mesajului
- banner blockout pentru imprimarea fata-verso a mesajului
- banner backlit destinat panourilor luminoase si casetelor luminoase
- bannere mesh pentru decorarea cladirilor.
- echipamentele noastre printeaza la o rezolutie de 320 pana la 1440 dpi

Prin utilizarea mai multor masini de print va oferim garantia executarii intr-un timp record a comenzilor dumneavoastra.

 

Ct de local? este afacere ta local??

afacere-localMai merge ?i Ct de local? este afacerea ta na?ional? sau interna?ional??. Diferen?a ar fi c? unele companii na?ionale sau multina?ionale sunt mai locale dect business-ul t?u b??tina?.

Cum ?i dai seama dac? afacerea ta este promovat? eficient n zona n care activezi? (Aproape) foarte simplu.

1) n primul rnd ntreaba-?i clien?ii (daca ai a?a ceva) de unde au aflat de tine?

Printr-o recomandare, de pe net, un anun? n ziarul local? Cum a ajuns el n ograda ta?

Este o ntrebare foarte pertinent? care te ajut? s? ?i studiezi pia?a f?r? s? pleci din intimitatea sediului t?u?

Ai putea chiar zice c? este o metod? de market research pentru omul puturos. Nu ?i f? griji de asta fiindc? n majoritatea cazurilor d? rezultate foarte bune.

De asemenea, cnd l mai prinzi prin magazinul sau biroul t?u, ofer?-i o reducere de 5-10% sau ct te las? pe tine sufletul n schimbul unui chestionar de interes. ntreab?-l tot ce ar putea s? ?i fie de folos:

- adresa;

- locul de munc?;

- ce rol are n familie;

- ce publica?ii cite?te;

- pe ce site-uri navigheaz?;

- cum ?i petrece timpul liber;

- unde ?i face pia?a;

- dac? ?tie alte persoane interesate de domeniul t?u de activitate.

2) Google yourself (cei care sunt fani 30 ROCK ?tiu despre ce vorbesc).

Dac? nu ai facebook nu exi?ti. Nici eu nu suport afirma?ia asta, dar din p?cate devine din ce n ce mai adev?rat? pe zi ce trece.

Nu mai este destul s? te promovezi doar n offline, ai nevoie ?i de o prezen?? online. Am ajuns n stadiul n care dac? omul te caut? pe web ?i nu te g?se?te, te depuncteaz?  din start sau nici nu te mai ia n considerare.

Prezen?a online nu mai este doar o op?iune, ci un minim necesar. Dac? nu ?i creezi un spa?iu virtual unde po?i afi?a informa?ii despre afacerea ta (o ofert?, o lichidare de stoc, un eveniment), atunci vei ignora un procent mare din pia?a ta.

nainte s? te promovezi n mod direct, vezi dac? nu e?ti deja promovat n mod indirect de c?tre clien?ii t?i. Dac? ai un public un pic mai internet friendly este posibil ca s? te fi men?ionat deja cineva pe undeva. Asta depinde acum de tine, ct de bine sau prost ?i-ai tratat clientul.

?ine minte c? un client sictirit cu gura mare poate s? ?i fac? mai mult? publicitate proast? dect 10 clien?i satisf?cu?i care ?i fac? reclama bun?. Chiar ?i eu, cnd studiez review-urile unui produs sau serviciu sunt mai interesat de opiniile proaste dect de cele bune. Sunt metode de a repara aceste review-uri negative, dar din p?cate nu le voi discuta n acest post.

n func?ie de ni?a n care activezi ?i de profilul virtual al clientului t?u, ai doar cteva op?iuni care merit? exploatate. Doar c? ai pus ceva pe net, nu nseamn? c? l va vedea cine trebuie.

E ca ?i n offline: dac? tu activezi n domeniul financiar ?i ?i faci reclam? pe un panou din fa?a unui liceu, c?i clien?i noi crezi c? ?i va aduce acest material publicitar?

Este recomandat s? ai propriul website ?i un cont pe diverse re?ele de socializare, dar nu e destul. Foarte rar te va c?uta clientul pe tine, deci vei fi nevoit s? te duci pe unde umbl? el n mod normal.

Dac? nc? nu te-ai plictisit de cte ori ?i-am zis s? ?i studiezi clientul, atunci te voi plictisi azi: cunoa?te-?i clientul! Pentru mai multe informa?ii vezi punctul 1).

De asemenea te sf?tuiesc s? ?i nscrii compania pe ct mai multe webdirectoare ?i site-uri de anun?uri gratuite. Acest lucru nu ?ine neaparat de promovare local?, dar e bine s? ai o amprent? virtual? ct mai mare.

Dac? chiar e?ti interesat s? investe?ti n acest tip de promovare ?i e?ti sigur c? ?i va cre?te vnz?rile, atunci merit? s? ?i pui reclama pe cteva din site-urile mai populare din regiunea ta.

Te sf?tuiesc s? abordezi domeniile care chiar au trafic, nu doar cele care au numele ora?ului n adres? web. n general site-urile din zona ta cu cel mai mare trafic, pe care po?i s? ?i faci reclam?, sunt:

-          paginile web a ziarelelor locale;

-          paginile web a radiourilor locale;

-          website-uri utilitare (?tiri, meteo, h?r?i);

-          website-uri de evenimente;

-          blog-uri locale;

-          paginile web a organiza?iilor cu mul?i urm?ritori.

3) Google yourself din nou, dar f?r? google (Say what??)

Am nceput un pic invers, dar tot acolo ajungem. Ct de prezent e?ti n offline?

Mai mult ca sigur, ai clien?i care nu stau 16h/zi pe net, dar totu?i sunt interesa?i de produsul t?u. Tu cum ?i organizezi campania publicitar? astfel nct s? ?i asiguri o vizibilitate maxim? c?tre pia?a ta ?int??

Acest subiect l-am mai discutat ?i n c?rticica Promoveaz?-?i eficient afacerea (material gratuit care l prime?ti dac? te abonezi prin formularul din dreapta sus a acestui post), dar voi scrie un pic despre el ?i n acest articol.

Panourile publicitare, afi?ele, pliantele, obiectele promo?ionale (pixuri, agende, mostre) etc. ofer? rezultate foarte bune numai n situa?ia n care sunt direc?ionate c?tre locurile cele mai des frecventate de target-ul t?u:

- locul de munc?;

- pia?a unde ?i face cump?r?turile;

- locurile n care ?i petrece timpul liber;

- business-urile tangente domeniului t?u de activitate;

- chiar ?i la concuren?a ta.

Cnd ?i creezi materialul publicitar, ar fi bine s? ?ii cont ?i de timpul ?i contextul n care acesta va fi vizionat.

Un material publicitar poate da un randament mai ridicat dac? este afi?at la anumite ore ale zilei ?i n anumite zile ale s?pt?mnii sau lunii.

De exemplu o reclam? pentru un club poate s? fie mai eficient? dac? este prezentat? spre sfr?itul s?pt?mnii, fa?? de nceputul acesteia. Acela?i lucru se poate zice ?i despre contextul  n care ?i este vizionat materialul publicitar.

 

SURSA: reclamepepaine.com

 


 

sigla-mobilled KidsArena-Logo