Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (25)

Elite Media – agentie de publicitate in Constanta

Full service advertising agency

Cât de local? este afacere ta local??

afacere-localMai merge ?i „Cât de local? este afacerea ta na?ional? sau interna?ional??”. Diferen?a ar fi c? unele companii na?ionale sau multina?ionale sunt mai „locale” decât business-ul t?u „b??tina?”.

Cum î?i dai seama dac? afacerea ta este promovat? eficient în zona în care activezi? (Aproape) foarte simplu.

1) În primul rând întreaba-?i clien?ii (daca ai a?a ceva) de unde au aflat de tine?

Printr-o recomandare, de pe net, un anun? în ziarul local? Cum a ajuns el în ograda ta?

Este o întrebare foarte pertinent? care te ajut? s? î?i studiezi pia?a f?r? s? pleci din intimitatea sediului t?u?

Ai putea chiar zice c? este o metod? de market research pentru omul „puturos”. Nu î?i f? griji de asta fiindc? în majoritatea cazurilor d? rezultate foarte bune.

De asemenea, când îl mai prinzi prin magazinul sau biroul t?u, ofer?-i o reducere de 5-10% sau cât te las? pe tine sufletul în schimbul unui chestionar de interes. Întreab?-l tot ce ar putea s? î?i fie de folos:

- adresa;

- locul de munc?;

- ce rol are în familie;

- ce publica?ii cite?te;

- pe ce site-uri navigheaz?;

- cum î?i petrece timpul liber;

- unde î?i face pia?a;

- dac? ?tie alte persoane interesate de domeniul t?u de activitate.

2) Google yourself (cei care sunt fani 30 ROCK ?tiu despre ce vorbesc).

Dac? nu ai facebook nu exi?ti. Nici eu nu suport afirma?ia asta, dar din p?cate devine din ce în ce mai adev?rat? pe zi ce trece.

Nu mai este destul s? te promovezi doar în offline, ai nevoie ?i de o prezen?? online. Am ajuns în stadiul în care dac? omul te caut? pe web ?i nu te g?se?te, te depuncteaz?  din start sau nici nu te mai ia în considerare.

Prezen?a online nu mai este doar o op?iune, ci un minim necesar. Dac? nu î?i creezi un spa?iu virtual unde po?i afi?a informa?ii despre afacerea ta (o ofert?, o lichidare de stoc, un eveniment), atunci vei ignora un procent mare din pia?a ta.

Înainte s? te promovezi în mod direct, vezi dac? nu e?ti deja promovat în mod indirect de c?tre clien?ii t?i. Dac? ai un public un pic mai „internet friendly” este posibil ca s? te fi men?ionat deja cineva pe undeva. Asta depinde acum de tine, cât de bine sau prost ?i-ai tratat clientul.

?ine minte c? un client sictirit cu gura mare poate s? î?i fac? mai mult? publicitate proast? decât 10 clien?i satisf?cu?i care î?i fac? reclama bun?. Chiar ?i eu, când studiez review-urile unui produs sau serviciu sunt mai interesat de opiniile proaste decât de cele bune. Sunt metode de a repara aceste review-uri negative, dar din p?cate nu le voi discuta în acest post.

În func?ie de ni?a în care activezi ?i de profilul virtual al clientului t?u, ai doar câteva op?iuni care merit? exploatate. Doar c? ai pus ceva pe net, nu înseamn? c? îl va vedea cine trebuie.

E ca ?i în offline: dac? tu activezi în domeniul financiar ?i î?i faci reclam? pe un panou din fa?a unui liceu, câ?i clien?i noi crezi c? î?i va aduce acest material publicitar?

Este recomandat s? ai propriul website ?i un cont pe diverse re?ele de socializare, dar nu e destul. Foarte rar te va c?uta clientul pe tine, deci vei fi nevoit s? te duci pe unde umbl? el în mod normal.

Dac? înc? nu te-ai plictisit de câte ori ?i-am zis s? î?i studiezi clientul, atunci te voi plictisi azi: cunoa?te-?i clientul! Pentru mai multe informa?ii vezi punctul 1).

De asemenea te sf?tuiesc s? î?i înscrii compania pe cât mai multe webdirectoare ?i site-uri de anun?uri gratuite. Acest lucru nu ?ine neaparat de promovare local?, dar e bine s? ai o amprent? virtual? cât mai mare.

Dac? chiar e?ti interesat s? investe?ti în acest tip de promovare ?i e?ti sigur c? î?i va cre?te vânz?rile, atunci merit? s? î?i pui reclama pe câteva din site-urile mai populare din regiunea ta.

Te sf?tuiesc s? abordezi domeniile care chiar au trafic, nu doar cele care au numele ora?ului în adres? web. În general site-urile din zona ta cu cel mai mare trafic, pe care po?i s? î?i faci reclam?, sunt:

-          paginile web a ziarelelor locale;

-          paginile web a radiourilor locale;

-          website-uri utilitare (?tiri, meteo, h?r?i);

-          website-uri de evenimente;

-          blog-uri locale;

-          paginile web a organiza?iilor cu mul?i urm?ritori.

3) Google yourself din nou, dar f?r? google (Say what??)

Am început un pic invers, dar tot acolo ajungem. Cât de prezent e?ti în offline?

Mai mult ca sigur, ai clien?i care nu stau 16h/zi pe net, dar totu?i sunt interesa?i de produsul t?u. Tu cum î?i organizezi campania publicitar? astfel încât s? î?i asiguri o vizibilitate maxim? c?tre pia?a ta ?int??

Acest subiect l-am mai discutat ?i în c?rticica „Promoveaz?-?i eficient afacerea” (material gratuit care îl prime?ti dac? te abonezi prin formularul din dreapta sus a acestui post), dar voi scrie un pic despre el ?i în acest articol.

Panourile publicitare, afi?ele, pliantele, obiectele promo?ionale (pixuri, agende, mostre) etc. ofer? rezultate foarte bune numai în situa?ia în care sunt direc?ionate c?tre locurile cele mai des frecventate de target-ul t?u:

- locul de munc?;

- pia?a unde î?i face cump?r?turile;

- locurile în care î?i petrece timpul liber;

- business-urile tangente domeniului t?u de activitate;

- chiar ?i la concuren?a ta.

Când î?i creezi materialul publicitar, ar fi bine s? ?ii cont ?i de timpul ?i contextul în care acesta va fi vizionat.

Un material publicitar poate da un randament mai ridicat dac? este afi?at la anumite ore ale zilei ?i în anumite zile ale s?pt?mânii sau lunii.

De exemplu o reclam? pentru un club poate s? fie mai eficient? dac? este prezentat? spre sfâr?itul s?pt?mânii, fa?? de începutul acesteia. Acela?i lucru se poate zice ?i despre contextul  în care î?i este vizionat materialul publicitar.

 

SURSA: reclamepepaine.com

 

 

sigla-mobilled KidsArena-Logo

Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (8)

Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (32)